Crawford Center är vårt partnerprogram för återförsäljare som säljer, installerar och servar våra garage- och industriportar. Den 23–24 september samlades vi på Liseberg Grand Curiosa Hotell med ett tydligt mål – att stärka marknadsföringen.
Träffen inleddes av Sandra Thörner, Country Manager Nordics, BU Normstahl Crawford, som gav en nulägesbild av marknaden. Hon berättade om de förändringar vi genomfört som ökat försäljningen och synligheten, samt vilka fokusområden som gäller framåt mot 2026. Hon lyfte särskilt ett av årets största initiativ – vårt partnerskap med det svenska handbollslandslaget.
Därefter tog våra digitala experter Joel, Henrik och Love plats på scenen. De presenterade den nya förbättrade hemsidan samt kommande digitala satsningar, utvecklade utifrån resultatet i vår senaste kundundersökning och de önskemål som framkom där.
Konferensens tema var marknadsföring, och fördjupningen stod Magnus Äng, CEO på Topvisible, för. I sin föreläsning belyste han utmaningarna med att mäta långsiktiga marknadsföringsinsatser och gav handfasta tips om hur vi kan arbeta framåt för att stärka varumärket.
Tillsammans med Massi Najimi, Head of Sales på Topvisible, fick våra återförsäljare själva kavla upp ärmarna i en workshop. Resultatet blev en tydligare bild av hur Crawford Centers arbetar med marknadsföring idag, vilka områden som behöver förbättras och hur vi på Crawford bäst kan stötta dem i arbetet med att öka sin synlighet.
Som grädde på moset fick konferensen celebert besök av vår hemliga gäst – Stefan Lövgren, tidigare professionell handbollsspelare och numera MD på Svenska Handbollslandslaget. Ett uppskattat inhopp som bjöd på både nyfikna frågor och många skratt (se vår video på LinkedIn här).